Webapp: LEERLINGENVERVOER.NU

Maak complex eenvoudig

De regelgeving rond leerlingenvervoer is complex. Honderden regels, uitzonderingen en gegevens leveren in combinatie duizenden varianten aan uitkomsten op. Voor ouders is dit niet meer te volgen. Voor gemeenten is het niet langer doenlijk de aanvragen op papier uit te voeren. Toch gebeurt dat nog steeds. Gevolg? Veel onvolledig of onjuist ingevulde formulieren en uw gemeente is nodeloos veel tijd en geld kwijt aan de afhandeling van de aanvragen.

De module LEERLINGENVERVOER.NU van de Impactive Kenniscollectie biedt een elegante oplossing. Alle kennis van de regels rond leerlingenvervoer is hier in opgenomen. Zowel de aanvragende ouder als de afhandelaar binnen de gemeente hoeft geen kennis van uw verordening te hebben. Met een uiterst gebruiksvriendelijke website met eenvoudige vragen brengt een ouder de situatie van een individuele leerling in kaart. Het script bepaalt  direct welke regels wel en niet van toepassing zijn. Gevolg? Aan het einde van het aanvraagtraject is de beslissing al bekend. Alleen een marginale toetsing van de ingevulde gegevens is nog nodig. Tel uit uw winst! 

De voordelen

LEERLINGENVERVOER.NU biedt niet alleen voordelen voor de aanvragers maar maakt het proces ook makkelijker voor de leerlingenvervoerconsulenten. Een besparing van 30% op de uitvoeringskosten ligt binnen handbereik!
 
De voordelen van LEERLINGENVERVOER.NU op een rij:
  • Zelfbediening door ouders op website van uw gemeente;
  • Heldere vragen en logische vervolgstappen;
  • Snelle herhaalaanvragen;
  • Geautomatiseerde berekening vergoeding en eigen bijdrage;
  • Automatische bepaling afstanden, tijden en kosten 
  • Minder tijd in behandeling aanvragen;
  • Afvlakken piekbelasting aanvragen in mei en juni;
  • Minder bezwaren;
  • Koppelbaar met uw mid- en backofficesystemen;
  • Uniforme en consistente werkwijze voor al uw medewerkers;

 

Ontlasting van de eigen organisatie

Kenmerk van de aanvragen Leerlingenvervoer is dat deze jaarlijks in een korte periode binnen komen en snel moeten worden afgehandeld. Dit vergt een tijdelijke herschikking van taken om voldoende formatie vrij te maken voor de afhandeling van de aanvragen. Met de toepassing van onze module kunt u fors besparen op de benodigde inzet. Het bespaart u niet alleen personele inzet, maar ontlast u van de jaarlijks terugkerende noodzaak tot herschikking van taken en prioriteiten.

 
Forseti | Hoff van Hollantlaan 6 | 5243 SR Rosmalen | t (073) 523 10 60 | info@forseti.nl | www.forseti.nl